Over Huis van Vernieuwing
Wij zijn een groep creatieve strategen, pioniers, die samen een missie delen:
Ons doel is organisaties in hun hele DNA creatiever te maken. Innovatieve werkplekken hebben mensen nodig die van binnenuit werken aan cultuurverandering. Daarom leiden wij mensen op tot Creative Changemakers en begeleiden we directies, managementteams en teams bij een creatieve aanpak.
Huis van Vernieuwing is het enige innovatie-in-praktijk-bureau. Wij geloven in cultuurverandering door de dingen anders te doen, in plaats van erover te praten. Daarom helpen wij medewerkers in grote (en ietwat logge) organisaties om een innovatie-mindset en zakelijke creativiteit te ontwikkelen, zodat jullie zelf de kennis, inzichten en praktische tools in handen hebben om een verandering teweeg te brengen.
We hebben alle expertise en ervaring die nodig is om jullie organisatie in beweging te brengen in huis.


Het ontstaan van Huis van Vernieuwing
Huis van Vernieuwing is ontstaan toen Huis van Verbeelding als huis uit haar voegen groeide.
Rachel Levi bouwde het huis, als plek waar ze haar eigen verbeeldingskracht in kwijt kon, maar vooral als plek voor organisaties om vaker vanuit verbeelding te werken.
In Financieel Dagblad zei Rachel hierover:
‘Veel mensen zijn gewend in een rechte lijn te denken, van A naar B. Maar je kunt je trainen om daaruit te breken. Ben je gewend een vraagstuk op te lossen door er eindeloos over na te denken? Ga eens tekenen. Visualiseer. Stel je bloot aan nieuwe ideeën of situaties. Heb je het over de toekomst? Nodig eens een kind uit. Of geef ‘de toekomst’ bij een vergadering letterlijk een stoel aan tafel. Speel. Onderzoek. Probeer uit. Prikkel je verbeelding. En kijk wat het je brengt.’
Huis van Verbeelding groeide uit tot #1 partner voor visuele communicatie en zakelijk tekenen. Daarnaast bleek er veel vraag naar hulp bij creativiteit. Op verzoek van onze klanten ontwikkelden we trainingen en sessies op het gebied van zakelijke creativiteit. Ook organiseerden we voor het eerst Chaos in de Orde, wat inmiddels een jaarlijks terugkerend werkfestival is met een paar honderd bezoekers.
We vonden het belangrijk dat beide activiteiten -visueel werken en zakelijke creativiteit- evenveel aandacht krijgen. Zo ontstond Huis van Vernieuwing.